Norwegian startet året med sterkt nyttårssalg, 1,1 millioner passasjerer og en fyllingsgrad på 78 prosent i årets roligste reisemåned.
I januar hadde Norwegian mer enn 1,1 millioner passasjerer som er en økning på 78 prosent fra forrige år.
– Folk reiser tradisjonelt mindre i januar, og bruker isteden denne tiden på året til å bestille fremtidige flyreiser. Allikevel har vi hatt mye fulle fly spesielt på rutene til varmere strøk. I nyttårsalget solgte vi over en million seter, noe vi er godt fornøyd med. Vi ser også at den positive bookingtrenden fortsetter etter salget. Mange planlegger nå reiser i skolens ferier og for langhelgene i mai, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Årets sommerprogram omfatter 300 ruter til 114 destinasjoner. Dette inkluderer flere helt nye reisemål. Med et utvidet rutenett og nye fly i flåten fortsetter Norwegian å rekruttere nye kolleger.
– Den siste uken har vært spesiell for norsk luftfart. Jeg har stor sympati for ansatte, kunder og alle andre som berøres av Flyrs konkurs. Vi vil bidra til å få strandede passasjerer frem til sine reisemål i den grad det er plasser tilgjengelig. Vi inviterer også berørte ansatte i konkursen til å søke på våre tilgjengelige og utlyste stillinger, sier Karlsen.
Norwegian hadde 1 131 474 passasjerer i januar, 78 prosent mer enn i januar 2022. Fyllingsgraden var på 78 prosent. Kapasiteten (ASK) var 1 870 millioner setekilometer, mens faktisk passasjertrafikk (RPK) var 1 453 millioner setekilometer. I januar hadde Norwegian i gjennomsnitt 62 fly i drift, og 99,5 prosent av oppsatte flyvninger ble gjennomført. Punktligheten, som er et mål på antall avganger som skjer innen 15 minutter etter ordinær tid, var i januar 85,0 prosent.