Gaming Innovation Group melder i dag om en sterk inntektsvekst på hele 62% til 37,3 millioner euro i Q1 2018, sammenlignet med Q1 2017.

- annonse -

Driftsresultatet før av- og nedskrivninger (EBITDA) for Q1 2018 på 4,3 millioner euro er en vesentlig forbedring fra minus 0,4 millioner euro i Q1 2017.Bedre lønnsomhet er hovedsakelig drevet av vekst i løpende B2B-inntekter, samt økt aktivitet fra GiGs interne gaming brands.

Arbeid med å forberede nye vekstinitiativer økte gjennom kvartalet, og GiG Sports og GiG Games nådde nivåer der de er klare for lansering i løpet av året.

Signeringen av Hard Rock og søknad om lisens i USA, videre internasjonal ekspansjon i regulerte markeder som lisensen kjøpt i Schleswig-Holstein i Tyskland, samt andelen på 36% som ble kjøpt i det Hong Kong-baserte spillstudioet D-Tech, har alle støttet en akselererende pipeline av muligheter.

– Etter tre år med sterk vekst har vi investert enda mer i selskapets fremtid: Utvikling av nye sektorer, regulatorisk etterlevelse, ansatte og teknologi, samt nye kontorer vil være med på å støtte videre vekst og utvikling av selskapet i de kommende årene. Dette inkluderer GiG Sports and Games som vil bli lansert I H2 2018, samt implementering av nye regulering som PSD 2 og GDPR, sier Robin Reed, CEO for GiG.

– Vi har vært gjennom en omfattende søknad om New Jersey-lisens, og vi ser frem til å lansere Hard Rock sin første online spillplattform i USA. For første gang rapporterer vi positiv EBITDA for vår Gaming-virksomhet, og vi er glade for å lansere vår nye sportsbook med Rizk.com i forkant av verdensmesterskapet i fotball i juni. Jeg er veldig fornøyd med den underliggende veksten, vi har en god pipeline og jeg ser fremover med stor selvtillit, avslutter Reed.

Forrige artikkel– Utreder mulig ny havn i Harstad
Neste artikkelAF Gruppen bygger Storebukta for Solon Eiendom