TV 2 økte kraftig i juli, og fikk en vekst på hele 7,7 prosentpoeng i den kommersielle målgruppen 20-49 år.
Hovedkanalen fikk en andel på 26 prosent i aldersgruppen 20-49 år og 24,4 prosent blant alle TV-seerne (P10-79). Dette er en kraftig vekst fra juli i fjor i begge målgruppene.
Og TV 2 Nyhetskanalen fortsetter veksten, og økte i begge seermålgruppene sist måned.
– Det er flere årsaker til at vi andelsmessig kommer styrket ut av denne sommeren, sammenlignet med fjoråret. Blant disse er fotball-VM, Allsang på Grensen, God Sommer Norge, Tour de France og TV 2 Nyhetene. Nå tar vi med oss denne farten inn til en sterk høstmeny, som vi gleder oss til å vise våre seere, sier kanaldirektør Trygve Rønningen.
Veksten er også markant sett mot juli i 2016 hvor TV 2 sendte fotball-EM. Den gang hadde TV 2 en andel på 20 prosent i både den kommersielle målgruppen og blant alle TV-seerne (P12+).