I løpet av 2020 utvidet Klarna til fem nye markeder, blant annet til Frankrike der Klarna raskt ble populært. Antall brukere der har på bare åtte måneder passert 1,3 millioner, og over 2200 butikker har sluttet seg til Klarna.
Også i Italia, der Klarna ble lansert i slutten av 2020, har veksten vært sterk. Over en million kunder i landet benytter seg av Klarna for å søke inspirasjon, shoppe og betale. Mer enn 6500 butikker i Italia har inngått partnerskap med Klarna for å kunne tilby en mer forbrukervennlig shoppingopplevelse.
Klarnas raske vekst på nye markeder er et symbol på den økende etterspørselen blant forbrukere etter smartere og mer forbrukervennlige betalings- og shoppingløsninger.
Klarnas lojalitetsprogram en suksess – introduseres i ytterligere ni markeder, inklusive Norge
Klarnas lojalitetsprogram, som til nå har vært tilgjengelig i USA og Australia, har vært en suksess og har mer enn fire millioner medlemmer. Lojalitetsprogrammet inneholder incentiver for å få kundene til å betale i tide, gjør tilgjengelig eksklusive fordeler i Klarna-appen og tilbud hos tilsluttede butikker.
Nå lanseres lojalitetsprogrammet på ytterligere ni markeder, blant annet i Storbritannia, Frankrike og Irland. Programmet kommer deretter steg for steg å lanseres på alle Klarnas markeder, inklusive Norge, i løpet av 2022.
– Med vårt lojalitetsprogram hjelper vi forbrukerne med å få mest mulig igjen for pengene de bruker. Vi vil aktivt oppmuntre forbrukerne til å betale for sine kjøp i tide, hvilket gjør håndteringen av penger både morsommere og mer engasjerende. Vi ser også at medlemmer i vårt lojalitetsprogram har dobbelt så høyt engasjement i Klarna-appen, sammenlignet med ikke-medlemmer. Det viser hvor effektivt programmet er for å bygge langsiktig lojalitet samt å kunne styrke Klarna-appen som en vekstkanal for våre butikker, sier Camilla Giesecke, Chief Expansion Officer hos Klarna.