KLP har valgt Accenture som strategisk samarbeidspartner i arbeidet med å få på plass en fremtidsrettet pensjonsplattform. Samtidig styrker KLP samarbeidet med Itera som leverandør på digitale kundeløsninger.
KLP har besluttet å inngå en strategisk samarbeidsavtale med Accenture. Avtalen innebærer at Accenture skal bistå KLP i arbeidet med å etablere en fremtidsrettet pensjonsplattform.
Jobben innledes med å utarbeide målbilder med påfølgende gjennomføringsplaner. Det strategiske samarbeidet vil vare over flere år, og skal dekke utviklingsoppdrag samt videreutvikling og forvaltning av fremtidige løsninger.
Når det gjelder utvikling av digitale kundeløsninger har KLP besluttet å videreføre samarbeidet med Itera, som har vært en samarbeidspartner over flere år.
Møter morgendagens behov
– Med Accenture har vi fått på plass en erfaren og dyktig partner for å videreutvikle gode og kundevennlige løsninger. Det er ingen liten oppgave med et så sammensatt pensjonssystem som det vi har i dag. Samtidig vil dette legge grunnlaget for effektiv drift og lavere kostnader for våre kunder, sier konsernsjef i KLP, Sverre Thornes.
– Accenture har solid erfaring med tilsvarende endringsprogrammer fra blant annet NAV og SPK. Itera på sin side kjenner KLP og har spisskompetanse på digitale kundeløsninger. Vi gleder oss til å ta fatt på samarbeidet,sier Marianne Sevaldsen, konserndirektør for Livdivisjonen i KLP.
– Vi er stolte over å bli valgt som strategisk partner, og gleder oss til å hjelpe KLP med å få på plass en innovativ pensjonsløsning for fremtiden. Dette er en oppgave hvor vi må bruke vår bredde av kompetanse og erfaring fra både finans og offentlig sektor, sier Tonje Sandberg, administrerende direktør i Accenture Norge.
– Vi har samarbeidet med KLP i 17 år, og kjenner selskapet svært godt. Vi ser frem til et fortsatt spennende samarbeid med en så profesjonell og ambisiøs virksomhet som KLP, der vi skal bidra til å skape fremtidens digitale kundeløsninger, sier Arne Mjøs, konsernsjef i Itera.